Aby vás práce z domu bavila, aneb jak zařídit domácí kancelář?
Ačkoli se příležitost pracovat z domova naskytne skutečně jen málokomu, pokud patříte mezi ony šťastlivce, měli byste tohoto štěstí využít na maximum a zařídit si domácí kancelář tak, aby vám práce šla pěkně od ruky a zadané pracovní úkoly pro vás nepředstavovaly nepříjemnou povinnost. Rozhodně nelze podléhat dojmu, že stejné pracovní výkony odvedete v dokonale zařízené domácní pracovně nebo někde v obýváku sklonění nad konferenčním stolkem, kde vám k práci bude vyhrávat televize – takhle to bohužel nefunguje. Jestliže tedy máte možnost vykonávat práci z domova, přečtěte si náš dnešní článek, ve kterém vám poradíme, jak si svou kancelář zařídit tak, aby vám vyhovovala doslova od A po Z. S námi to bude hračka, uvidíte!
Příjemně zařízená domácí kancelář, kde vládne harmonie
Nezáleží na tom, jakou práci budete z domova vykonávat – nejčastěji se však jedná o práci s počítačem. Ať už se budete věnovat čemukoli, pamatujte, že pokud zařízení domácí pracovny věnujete dostatek času a zbytečně tento úkol neodfláknete, budete se na každý pracovní den o to více těšit. I když sice budete pracovat z domova, kde svým způsobem budete pány svého času, může se vám často stávat, že budete mít tendence od práce odbíhat nebo jí neustále přesouvat z hodiny na hodinu, ze dne na den, z týdne na týden. Jak si tedy zařídit kancelář snů? S tím vám pomohou následující tipy:
- Pro svou kancelář si vyberte klidné místo, kde nebudete ničím a nikým rušeni. To znamená, že byste si pro pracovní koutek měli vyhradit část pokoje, kde nebude televize, rádio či cokoli jiného, co by mohlo odvádět vaší pozornost od zadaných úkolů. Pokud se budete soustředit jen a jen na práci, pak ji stihnete daleko dříve a odvedete mnohem lepší výkon.
- Pro práci z domova budete s největší pravděpodobností potřebovat pracovní stůl. Při volbě jeho umístění se snažte myslet na to, abyste pro svou práci měli dostatek denního světla. Nejlepší tedy bude, pokud pracovní stůl umístíte naproti oknu, kde o světlo nebudete mít nouzi. Nemáte-li takové možnosti, pak nezapomeňte na dodatečné osvětlení v podobě lampičky.
- Úložné prostory jsou potřeba všude a domácí kancelář rozhodně není výjimkou. Jen si uvědomte, kolik budete mít papírů a dokumentů, jež bude potřeba někam úhledně uložit, aby se vám ledabyle naválely po stole a ve vaší pracovně tak zbytečně nevládl chaos. Dobrou volbou jsou skříně a poličky, ovšem ne každý má místa na rozdávání. V takovém případě svou horkou kartu vsaďte na praktické kontejnery, se kterými můžete díky jejich dokonalé mobilitě snadno manipulovat.
Obrázek: pixabay.com